dissabte, 10 de setembre del 2011

Pastís pel Guillem

Hola,
aquest pastís va ser per celebrar la tornada a casa d'un noi que va estar una temporada a l'Índia.
És un Madeira Sponge Cake farcit amb crema de merenga de xocolata cruixent i cobert amb un bany de xocolata. La decoració està feta amb fondant de sucre.
El pastís no es veu massa bé a la foto ja que la vaig fer just al treure'l de la nevera i llavors va començar a "suar". I és que l'estiu no és la millor època per fer pastissos. Això d'encendre el forn quan la temperatura ambient és de 30ºC... i també amb la calor la nata i la merenga costen molt més de muntar (això si no es tallen). Per fer la merenga és recomanable sempre fer servir clara d'ou pasteuritzada.
Va, anem per feina:
Ingredients:
  • Massa (Madeira Sponge Cake): jo segueixo la que està publicada a www.sugarmur.com. Sempre queda bé!!!
  • Farcit: vaig prendre com a base la Swiss Meringue Buttercream de Kit Kat de  www.sugarmur.com però li vaig fer diverses variacions (no m'acabava de convèncer el gust...). Li vaig afegir uns 50 g de xocolata fondant fosa, un parell de cullerades de cacau en pols i una mica d'aroma de rom.
  • Cobertura: vaig seguir les mateixes proporcions que faig servir sempre pels banys de xocolata: 1 part de mantega, 2 de xocolata i 2 de nata líquida per muntar. En aquest cas, van ser 150 g de xocolata, 150 g de nata i 75 g de mantega.
  • Decoració: xocolata fondant ratllada, xocolata blanca ratllada i fondant de sucre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada