dissabte, 10 de setembre del 2011

Pastissets de xocolata

Hola,
us deixo la recepta d'aquests pastissets de xocolata.

Ingredients i elaboració de la massa:
veure recepta del pa de pessic bàsic i ràpid. Us he de dir que jo el vaig coure en un motlle rectangular de 18 x 30 x 7 cm. Ho vaig fer així per poder aprofitar més bé el pa de pessic a l'hora de tallar els pastissets. A mi em van sortir 8 pastissets.

Ingredients pel farcit i la cobertura (8 pastissets):
  • Melmelada: jo vaig fer servir la que havia preparat dies abans amb les figues de l'hort, però hi podeu posar qualsevol melmelada que us agradi.
  • Cobertura:
    • 300 g de xocolata fondant (mireu que tingui una certa qualitat que si no us pot esguerrar les postres).
    • 300 g de nata líquida per muntar (35% de matèria grassa).
    • 150 g de mantega sense sal.
    • 50 g de xocolata blanca.
Elaboració de la cobertura:
  1. Poseu en un cassó la nata i poseu-lo a escalfar. Just abans que arrenqui el bull, afegiu-hi la mantega i la xocolata tallades a trossets.
  2. Remeneu bé fins que quedi una mescla homogènia i brillant.
  3. Deixeu-ho refredar una mitja horeta abans de fer servir.
Muntatge dels pastissets:
  1. Un cop tingueu el pa de pessic cuit i fred, talleu-lo segons les formes que vulgueu que tinguin els pastissets. Jo vaig fer servir un tallapastes rodó.
  2. Obriu-los per la meitat i farciu-los amb la melmelada. Com que el pa de pessic ja és prou humit, no cal posar-hi almívar.
  3. Col·loqueu els pastissets en una reixeta i aneu-los banyant amb la cobertura de xocolata. Si voleu podeu allisar la superfície amb una espàtula.
  4. Deixeu-los reposar 10 minuts i llavors ja els podreu decorar amb filets i ratlladura de xocolata blanca. Els filets es poden fer fonent la xocolata blanca i agafant-ne una culleradeta i passant-la ràpidament per sobre els pastissets.
  5. Refredeu-los durant un parell d'hores a la nevera abans de servir-los per tal que la cobertura s'endureixi.


    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada