divendres, 3 de febrer del 2012

Púding de poma

Hola!
Aquí teniu la recepta del meu primer púding. La veritat és que no m'havia cridat mai massa l'atenció això de fer púdings, però la setmana passada em vaig trobar amb massa pa sec i em dolia llençar-lo. Així que vaig aprofitar per fer un púding.

Ingredients:

  • uns 250-300g de pa sec (tant li fa si és pa de barra, pa de pagès, pa de motlle, etc)
  • 500 ml de llet
  • 2-3 pomes 
  • 2-3 cullerades de sucre
  • 4 ous
  • canyella
  • caramel líquid 
  • 1 cullerada de mantega
Elaboració:
  1. Trenqueu el pa a trossets petits i poseu-lo en remull amb la llet.
  2. Quan estigui ben estovat, tritureu-lo amb la batedora.
  3. Peleu i talleu les pomes a trossets petits. Desfeu la mantega en una paella i coeu-hi les pomes fins que es comencin a estovar. Deixeu-les refredar.
  4. Afegiu els ous a la barreja de pa i llet i bateu-ho tot bé. Després afegiu-hi el sucre, la canyella i les pomes. Remeneu-ho bé amb una espàtula o llengua.
  5. Cobriu el fons del motlle que fareu servir amb caramel líquid al gust.
  6. Aboqueu la barreja anterior al motlle caramelitzat.
  7. Poseu el motlle al bany maria i coeu el púding al forn a 180-200ºC durant uns 35 minuts o fins que passi la prova de l'escuradents.
  8. Un cop cuit, treieu-lo del forn i deixeu-lo refredar una mica abans de desmotllar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada